مشروع تقييم منتصف المدة لمشاريع الدعم المقدم للبلديات

  • 02/08/2015


Project Title: Mid-Term Evaluation, the Mid-Term Review Of The 2004 Municipal Development Fund Round
Year: 2004
Funded by: DANIDA, Joint Services Council (JSC), Support to Municipal Development and Management in the Gaza (Middle Area (SMDM
Summary: The main objective of this project is to examine the effectiveness, efficiency, relevance and sustainability of the DANIDA-funded projects of Support to Municipal Development and Management in the Gaza Middle Area (SMDM2).
This mid-term assessment focused specifically on what did SMDM2 projects provide, implementation progress and status, sustainability and the actual number of direct beneficiaries based on the Social Infrastructure and Income Generation fact sheets provided by SMDM2. 

اسم المشروع: مشروع تقييم منتصف المدة لمشاريع الدعم المقدم للبلديات
السنة: 2004
الممول: الوكالة الدنماركية للتنمية الدولية، مجلس الخدمات المشتركة، تقديم الدعم لتنمية البلديات والإدارة في المنطقة الوسطى في غزة.
ملخص: الهدف العام من هذا التقييم هو دراسة فعالية وكفاءة وأهمية واستدامة المشاريع الممولة من الوكالة الدنماركية للتنمية في المنطقة الوسطى لغزة. ركز هذا التقييم النصفي على ما وفرته مشاريع SMDM2، التقدم المحرز في عملية التنفيذ، استدامة المشروع والعدد الحقيقي للمستفيدين المباشرين استناداً إلى البنية التحتية الإجتماعية ونشرات إدرار الدخل التي تؤمنها SMDM2.