تحسين جودة التعليم في قطاع غزة.

  • 02/08/2015


Project Title: Improving the Quality of Education in Gaza Strip
Year: 2011
Funded by: Al- Waleed Bin Talal Foundation
Partner: Islamic Relief – Palestine
Summary: The overall goal of this project aimed at contribution in developing and upgrading the education sector in the Gaza Strip through implementing a training program directed to school staff.
The first phase of the project is to identify the training needs for 36 schools staff targeted, such that, suitable tools and methods will be used for a comprehensive process of identifying needs of the targeted schools. After obtaining the needs assessment results, an integrated training program will be designed effectively based on the weakness in some skills of these schools staff (Phase 2).

اسم المشروع: تحسين جودة التعليم في قطاع غزة.
السنة: 2011
الممول: مؤسسة الوليد بن طلال الخيرية
الجهة الشريكة: الإغاثة الإسلامية – فلسطين
ملخص: يهدف المشروع إلى الممساهمة في تحسين ورفع مستوى قطاع التعليم في قطاع غزة، من خلال تنفيذ برنامج تدريبي موجه إلى العاملين في المدارس.
المرحلة الأولى من المشروع تتضمن تحديد الإحتياجات التدريبية اللازمة لموظفي 36 مدرسة، مثل الأساليب والأدوات المناسبة التي سيتم استخدامها في عملية شاملة لتحديد احتياجات المدارس المستهدفة.

المرحلة الثانية: بعد الحصول على نتائج تقييم الاحتياجات سيتم تصميم برنامج تدريبي فعال بالاستناد إلى نقاط الضعف في بعض المهارات عند موظفي هذه المدارس